General Terms & Conditions of Sale

Presentation : The hotelier is at liberty not to receive clients whose dress is indecent and neglected, clients with noisy or incorrect behavior, clients whose behavior is contrary to good morals and public order.

Payment : We accept holiday vouchers and the following bank cards: Visa, Eurocard, Mastercard, American Express. We ask anyone staying in our establishment to present a valid credit card on arrival or during the reservation on which a pre-authorization will be made. In the event that you cannot provide it to us, we will be forced to not comply with your request for room rental.

IN THE EVENT OF INTERRUPTION OF THE STAY, no refund will be made. Likewise, in the event of early departure, the entire stay is due. Delays on arrival or early departures cannot under any circumstances give rise to reimbursement.

All cancellations must reach us 48 hours before the date of arrival. After this deadline, the reservation is due. NON-PRESENTATION is considered as the effective taking of the room.

The Tourist Tax : not included in the price of the reservation, is in force in the municipality. It is payable on site.

Access to the rooms : The rooms are available FROM 3:00 p.m. and must be vacated before 11:00 a.m. Please note, in the event of a departure after that, you will be charged an additional night. If you wish to keep the room for an extra night, payment for the room must be made before 11:00 a.m., subject to availability. In addition, your room is provided for a specific number of people; To ensure the hotel's safety rules, you must under no circumstances accommodate additional people. Please ensure that your bedroom door is securely closed before leaving the bedroom or going to bed.

Prohibition : We remind you that the ban on smoking has been in effect in all public places since January 2, 2008. It is also absolutely forbidden to smoke in the rooms for obvious reasons of safety and comfort (non-compliance will result in compensation of 50 € /stay to restore the room). It is forbidden to use gas appliances in the bedrooms, for example: Stove, etc …

Animals : Animals are not accepted in our establishment.

Breakfast : Is served as a buffet or in your room on request. The hotel decline any responsibility for your luggage or objects deposited in public places.

Degradation : We ask you to respect the premises as well as the decoration of your room. In the event of a problem, the customer can use his civil liability.

Disadvantages : To respect the rest of other customers, be careful not to slam the doors or to make too much noise, particularly between 10 p.m. and 8 a.m. Any neighborhood noise related to the behavior of a person, may lead the hotelier to invite the customer to leave the establishment without the need to make a refund, since the noise generated is likely to be harmful. customer peace of mind (art. R.1334-30 and R; 1334-31 of the Public Health Code).

A hotel room is a place of rest. All trade is strictly prohibited there. THE INTERNAL RULES of the hotel apply to all reservations. Any stay implies acceptance of the special conditions and the hotel’s internal regulations.

In the event of non-compliance by the customer with any of these provisions, the hotel manager will be obliged to invite the customeur to leave the establishment and this, without any indemnity.

Présentation : L’hôtelier à la liberté de ne pas recevoir les clients dont la tenue est indécente et négligée, les clients ayant un comportement bruyant ou incorrect, les clients dont le comportement est contraire aux bonnes mœurs et à l’ordre public.

Paiement : Nous acceptons, les chèques vacances et les cartes bancaires suivantes : Visa, Eurocard, Mastercard, American Express. Nous demandons à toute personne séjournant dans notre établissement de présenter une carte bancaire valide à l’arrivée ou lors de la réservation sur laquelle une pré-autorisation sera faite. Dans le cas où vous ne pourriez pas nous la fournir, nous serions contraints de ne pas accéder à votre demande de location de chambre.
EN CAS D’INTERRUPTION DU SEJOUR, il ne sera procédé à aucun remboursement. De même, en cas de départ anticipé, le séjour est dû dans sa totalité . Les retards à l’arrivée ou les départs anticipés ne peuvent en aucun cas donner lieu à remboursement. TOUTE ANNULATION doit nous parvenir 48H avant la date d’arrivée. Dépassé ce délai, la réservation est due.

La non-présentation est considérée comme la prise effective de la chambre.

La taxe de séjour, non incluse dans le prix de la réservation, est en vigueur dans la commune. Elle est payable sur place.

Accès aux chambres : Les chambres sont disponibles A PARTIR de 15H00 et doivent être libérées avant 11H00. Attention, en cas de départ au-delà, une nuit supplémentaire vous sera facturée. Si vous désirez conserver la chambre une nuit supplémentaire, le paiement de la chambre doit être effectué avant 11H00, sous réserve de disponibilité. De plus votre chambre est prévue pour un nombre de personnes déterminé ; pour assurer les règles de sécurité de l’hôtel vous ne devez en aucun cas héberger des personnes supplémentaires. Merci de veiller à ce que la porte de votre chambre soit bien fermée avant de quitter la chambre ou de vous coucher.

Interdictions : Nous vous rappelons que l’interdiction de fumer est en vigueur dans tous les lieux publics depuis le 2 janvier 2008. Il est également absolument interdit de fumer dans les chambres pour des raisons évidentes de sécurité et de confort (le non respect entraînera une indemnité de 50€/séjour pour remettre la chambre en état). Il est interdit d’utiliser dans les chambres des appareils à gaz, exemple : Réchaud, etc…

Animaux : Les animaux ne sont pas acceptés dans notre établissement.

Le petit déjeuner est servi en buffet ou en chambre sur demande.

La réception décline toute responsabilité pour vos bagages ou objets déposés dans les lieux publics.

Dégradation : Nous vous demandons de respecter les lieux ainsi que la décoration de votre chambre. En cas de problème, le client pourra utiliser sa responsabilité civile.

Nuisances : Pour le respect du repos des autres clients, veillez à ne pas claquer les portes ni à faire trop de bruit particulièrement entre 22H00 et 8H00. Tout bruit de voisinage lié au comportement d’une personne, pourra amener l’hôtelier à inviter le client à quitter l’établissement sans qu’il ne soit besoin de procéder à un remboursement, dès lors que le bruit engendré est de nature à porter atteinte à la tranquillité de la clientèle (art. R.1334-30 et R ;1334-31 du Code de la Santé Publique). Une chambre d’hôtel est un lieu de repos. Tout commerce y est formellement interdit.

Présentation : de l’hôtel s’applique à l’ensemble des réservations. Tout séjour entraîne l’acceptation des conditions particulières et du règlement.

En cas de non respect par le client d’une de ces dispositions, l’hôtelier se trouvera dans l’obligation d’inviter le client à quitter l’établissement et ce, sans aucune indemnité.